CRM RENDSZER FOGALMA
A CRM RENDSZER fogalma szerintünk: olyan extra felszerelés, ami az értékesítőket hatékonyabbá tudja tenni.
Valahogy úgy, mint az éjjellátóval, hangtompítóval és optikai irányzékkal felszerelt rohamfegyver a különítményesek kezében.
CRM RENDSZER FOGALMA
A CRM rendszer fogalma mindenki számára mást jelent. Néha nagyon mást. Van aki számára a CRM rendszer fogalma: csodaszer, amivel majd több vevőt szerez. (Nem. És a fogyitabletta is átverés.) Van, aki számára a CRM rendszer fogalma: automatikus értékesítő rendszer, ami a weben keresztül felkelti az érdeklődést, majd fogadja az ügyfeleket és automatikusan vevőt csinál belőlük. (Ezek a Sales Force Automation rendszerek és a Webáruházak.) Sok vezető számára a CRM rendszer fogalma: digitális korbács, amivel noszogathatja az értékesítőit. Nem is sorolom tovább a szélsőségeket - lássuk, hogy mi az Alpha Consultingnál mit is tartottunk lényegesnek, amikor több mint 20 éve elkezdtük tervezni saját, Opteamus CRM rendszerünket...
Mindenről mindent tudni akarok!
Opteamus CRM rendszerünkben a CRM fogalma: értékesítés támogató rendszer, ami nem csupán az egyes értékesítési ügyek történetét és a kapcsolódó feladatokat képes nyilvántartani és visszakeresni (ami crm rendszer alapfunkció), de ugyanerre képes nagyjából minden adattal. A B2B világban, ahol az eladási folyamat nem faék egyszerűségű, és nem percek vagy napok alatt lezajló folyamat, ott minden apró információ számít, amit megszereztünk. Kapóra jön mindez ott, ahol az értékesítési ciklus szerencsétlenül elhúzódik, többszereplős, és összetett. A CRM fogalma számunkra egyfajta értékesítési tudástár, ami nem csak rublikákat és statisztikákat ismer, de a Google és a Facebook mintájára bármilyen információt kényelmesen elénk tesz. Minél bonyolultabb és minél több szereplős egy értékesítési folyamat, az Opteamus CRM rendszer annál többet tud segíteni a sikeres üzletkötésben.
Milyen kérdésekre tud válaszolni egy jó CRM rendszer?
- Hogy állunk a Megacorp nevű vásárlóval? Lásunk minden kapcsolódó anyagot, legyen az telefonbeszélgetés, rövid megjegyzés, csatolt ajánlat, bármi!
- Ezen belül szűkítsünk, lássuk, milyen idei szerződéseink vannak a Megacorppal?
- Mi a helyzet most Kala Pállal? Ő régi jóbarátunk, de kétévente céget vált. Lássunk mindent ami vele kapcsolatos, akár a mostani, akár a régebbi munkahelyén történt!
- Emlékszem rá, hogy valakivel beszéltünk a sörfogyasztás alakulásáról a COVID időszakban. Ki is volt az, és mit is beszéltünk pontosan?
- Milyen érdeklődőink vannak, akiknek már küldtünk ajánlatot, de nem jutottunk el a szerződéskötésig?
- Hány érdeklődőnk, és hány vevőnk volt az idén?
CRM fogalma: extra felszerelés
A CRM fogalma szerintünk: olyan extra felszerelés, ami az ügyes értékesítőket még hatékonyabbá tudja tenni, valahogy úgy, mint az éjjellátóval, hangtompítóval és optikai irányzékkal felszerelt rohamfegyver a különítményesek kezében. A hasonlat nem sántít, mert Opteamus CRM rendszer valóban tartalmaz néhány olyan extra funkciót, amelyek nem szokásosak a hasonló rendszerekben, és amelyek láttán sokan azonnal beleszeretnek rendszerünkbe...
CRM Rendszerek típusai
B2C CRM Rendszerek
Ha könyvet, pizzát, pólót kell eladni, azaz egyszerű termékeket kell közvetlenül a vásárlónak értékesíteni, ott jellemzően nagy számú érdeklődőre számíthatunk. Szerencsés esetben olyan sokra, akiket már nem is győznek kezelni az értékesítők. Ami azt illeti, pazarlás is lenne a jól képzett agilis élőerőt arra használni, hogy bárkit is meggyőzzenek arról, hogy a sonkás pizza, vagy a Csehov Cseresznyéskertje milyen jó választás. Ebben a helyzetben jönnek kapóra a B2C CRM Rendszerek automatizmusai. Az automatizált CRM rendszerek emberi beavatkozás nélkül, teljesen automatikusan postáznak a vevőnek egy-egy pizzákról vagy Csehovról szóló, előre bekészített információs anyagot, vagy sosem létezett rendkívüli akciókról értesítik. A B2C CRM rendszerek lényege az automatizálás, aminek a segítségével élőerő nélkül megnövelhetjük az esélyét, hogy az érdeklődőinkből vásárlók váljanak.
B2B CRM Rendszerek
Egészen más a helyzet, ha a vállalkozás nagyértékű, egyedi holmikat értékesít, ráadásul cégeknek. Nyilvánvaló, hogy atomerőművet és ipari robotokat nem lehet néhány automatikus emaillel eladni. A B2B világban értelemszerűen az értékesítők személyes munkáján múlik az eladás sikere. Mit tud ezen segíteni egy CRM rendszer? Semmiképpen sem automatikus folyamatokkal. A nagyértékű céges eladások folyamata nem kiszámítható, hosszadalmas, és váratlan csavarokkal terhes. Ráadásul hosszú hónapokba telik egy döntés meghozatala. Egy jó B2B CRM rendszer feladata itt pontosan ennek a bonyolult történetnek a pontos dokumentálása. Kik a célbavett vállalkozás kulcsfigurái, akiket meg kell győzni? Kinek mi a hatásköre és a befolyása a döntésre? Kinek mit mondtunk, kinek mit küldtünk, ki mit válaszolt, ki mit súgott? Ezt a történetet kell jól szervezetten, jól kereshetően tárolni az adatbázisban, és megmutatni az értékesítő kollegáknak. Igen, még csak nem is egyvalakinek, hiszen egy ügyön gyakran többen is dolgoznak, az ajánlatban segédkező mérnököktől kezdve egészen a végső prezentációt tartó igazgatóig. Ezt a tekintélyes adathalmazt kell világosan, jól kezelhetően és jól kereshetően a munkatársak elé tenni. A lényeg, hogy pontos adatokkal lássuk el a kereskedő kollegákat. Hogy bármikor és bárhonnan, akár mobiltelefonról is, bármely adatot, bármely részletet viszakereshessenek, vagy alaposan felkészülhessenek a következő lépésükre. A B2B Customer Relationship Management fegyver a kereskedő kezében.
CRM rendszer integráció
B2C rendszerek esetén értelemszerűen adódik, hogy a Customer Relationship Management integrálható legyen a webáruházzal és a számlázó rendszerrel. Ennél többre nincs is szükség, a gép forog, az alkotó pihen, élőerő nélkül sok sok vásárló automatikusan kiszolgálható.B2B esetben teljesen más a helyzet. Itt webáruházról eleve szó sincs, fontos viszont, hogy a sikeres eladást követően a terméket nem kipostázni kell, hanem installálni, beüzemelni, majd később karbantartani.
CRM HELPDESK integráció
Adódik a lehetőség, hogy ha már létezik a vevők, termékek és eladások adatbázisa, akkor e mellett jelenjen meg a műszaki tartalom is. Egy B2B CRM rendszer éppen ezért gyakran integrált HELPDESK funkciókkal is rendelkezik, amiben a technikusok minden feladata kiadható és dokumentálható. Az ilyen rendszerek nem csak az ad-hoc hibák ticketezésére alkalmasak, hanem a tervezett karbantartások és a support jellegű munkák vezénylésére és kezelésére. Ezeknek a munkáknak fontos és bonyolult része az elszámolás, ami gyakran nem csak a vevő, hanem a közreműködő alvállalkozók felé is megtörténik.
CRM Pénzügy integráció
Amíg az érdeklődők adatai a Customer Realtinship Management adatbázisban vannak, addíg a vevők adatai már a vállalatirányítási vagy más pénzügyi rendszerben is megjelennek. A rendszerek között akár online tranzakciós kapcsolat is létrehozható, így a CRM rendszerben láthatóvá válhatnak a számlák, vagy az értékesítések tényleges adatai is.
CRM Statisztikák
A CRM adatbázis adataiból a vállalkozás bármilyen statisztikája lehúzható, kérdés, hogy minek van értelme. B2C rendszerek esetén nyilván hasznos adat, hogy miből mennyit sikerült eladni. B2B esetben ehhez nem kell számítógép, mindenki pontosan tudja, mely ügyeket sikerült megnyerni és melyeket nem. Sokkal lényegesebb, hogy egy CRM rendszer a futó ügyekről is mindent tud, azaz fel tudja hívni a figyelmet azokra az ajánlatokra, amelyek elsikkadni látszanak, azokra a teendőkre, amelyeknek lejárt a határidejük. Sőt. Ha már határidőkről beszélünk, sokkal hasznosabb a proaktív megközelítés: jöjjön a figyelmeztetés akkor, amikor még nem késő!
Értékesítők aktivitása
Nem utolsó szempont, hogy CRM használata esetén feketén-fehéren látható a kereskedők munkája. A vezetőknek gyakran nem titkolt célja, hogy a CRM rendszer használatával számonkérhetővé, mérhetővé tegyék az értékesítők munkáját. Minden kereskedelmi vezető álma a kisebb létszámú, mégis hatékonyabb csapat...
Addig is, amig a tökéletes csapat ki nem alakul, durva fluktuációval kell számolni. Ha az új kollegákat egy kész, feltöltött CRM rendszer várja, sokkal gyorsabban képbe jönnek, hogy melyik vásárló, melyik cég hogyan áll, ki kicsoda.
OPTEAMUS CRM RENDSZER
Az általunk készített és kínált Opteamus CRM rendszer egyértelműen operatív crm rendszer, közepes és nagyvállalati méretre készült, B2B értékesítést támogató rendszer. Számunkra a CRM fogalma: többet tudni az ügyfélről, a helyzetről, hogy okosabban és gyorsabban reagálhassunk. Mi azt tekintjük elsődleges feladatunknak, hogy olyan eszközt adjunk a vállalkozásnak, amivel mindent tudnak ügyfeleikről és ügyeikről, ráadásul gyorsan, akár mobil hozzáféréssel is, bárhonnan, bármikor. Nem csodaszert, de olyan eszközt kínálunk, amivel okosan bánva több és jobb üzletet tudnak kötni. Ahogy blogunkban írtuk, az Opteamus CRM szoftver a kemény időkre.
Felhős megoldás?
Semmi kedve egy új rendszer üzemeltetésének terhét a nyakába venni? Távszolgáltatott felhő megoldásunkat épp erre találtuk ki»
Telepített CRM?
Erős informatika van a házban, és amúgy is szeretne a falakon belül tudni minden adatot? Semmi akadálya! »
CRM rendszer funkciók
Mit is tud konkrétan? Hogyan tud segíteni egy CRM szoftver az üzletkötésben? »
Extra funkciók
Az Opteamus CRM rendszer képességei alaposan túlmutatnak a klasszikusokon. Mennyiben tudunk többet? »
Magyar fejlesztés
Az Opteamus CRM rendszer magyar fejlesztés eredménye - ipari funkciókat kínál, de magyar viszonyokra tervezve »